Kodowanie na dywanie

Od jajka do kury - 21.04.2023 r.

Tworzenie szeregów to ważna umiejętność. Podczas zajęć mieliśmy sposobność przypomnieć sobie zasady tworzenia szeregów. Na początku posegregowaliśmy obrazki na dwie grupy, a następnie ułożyliśmy z nich cykl życia człowieka i kury. Mając w pamięci, że w szeregu bardzo ważna jest kolejność rozłożenia obrazków, ustawiliśmy się na zasadzie uproszczonego sortowania bąbelkowego. Bardzo nam się ta nazwa spodobała! Na koniec ułożyliśmy kod, który zaprowadził naszego rolnika od jajka do kury, po drodze mijając we właściwej kolejności pola, na których znajdują się grafiki ilustrujące rozwój pisklaka.

Zwierzęta z wiejskiej zagrody - 5.04.2023 r.

Rozmowy o zwierzętach zawsze budzą entuzjazm wśród dzieci. Zaczęliśmy od ułożenia puzzli, a gotowy obrazek dał nam odpowiedź na pytanie, co będzie tematem zajęć z kodowania na dywanie. Następnie wyodrębniony z maty obszar uzupełniliśmy obrazkami zwierząt, tak aby połączyć dwie cechy (wielkość i rodzaj). Na koniec podjęliśmy aktywność nakierowaną na skupienie uwagi i rozpoznawanie kierunków. Na macie ułożyliśmy obrazki zwierząt i staraliśmy się za pomocą komend: do góry/do dołu, w prawo, w lewo, kierować naszym ludzikiem. Kiedy ten stanął na polu funkcyjnym, naśladowaliśmy odgłosy, które wydaje zwierzę umieszczone na obrazku.

Gr. Motylki

Gr. Biedronki

gr. Motylki

luty

Grudzień

Październik

Dbamy o bezpieczeństwo - gr. Biedronki

Bezpieczeństwo na drodze to bardzo ważny temat. Aby utrwalić zdobyte dotąd informacje, najpierw wykorzystując kolorowe koła, ułożyliśmy dwa rodzaje sygnalizatorów: dla pieszych i dla pojazdów. Następnie na podstawie słownej instrukcji ułożyliśmy na macie do kodowania przejście dla pieszych. Przypomnieliśmy sobie również, jak bezpiecznie przejść przez ulicę. Na chwilę zamieniliśmy się w samochody, które poruszały się po drodze. Niestety nie każdy słyszał o zaostrzeniu przepisów drogowych… Zajęcia zakończyliśmy ułożeniem 16-elementowego sudoku. Łatwo nie było, ale – jak to mówią – co dwie głowy to nie jedna i po wielu próbach osiągnęliśmy grupowy sukces!

Wspominamy wakacje - gr. Biedronki

Wakacje już minęły, ale wakacyjne wspomnienia nadal są w nas żywe. Rozmowa o nich pozwoliła nam wrócić myślami do letnich przygód i odwiedzonych miejsc. Na zajęciach ułożyliśmy z kolorowych kartoników pocztówki, a następnie poszukaliśmy miejsc, które zostały na nich uwiecznione. Układając ponownie puzzle na białej kratownicy oznaczonej symbolami i kolorami, określiliśmy współrzędne pól, na których znalazły się poszczególne elementy układanki. Na koniec z kolorowych kubków stworzyliśmy kolejnego robota.

Witamy w przedszkolu! - gr. Biedronki

Na pierwszych zajęciach w ramach Ogólnopolskiego programu „Uczymy dzieci programować” dowiedzieliśmy się, co to są zakodowane zabawy i jakie aktywności będziemy wykonywać na zajęciach z kodowania. W małych grupach złożyliśmy w całość puzzle i dzięki temu dowiedzieliśmy się, ile dni ma tydzień, ile z nich bawimy się wspólnie w przedszkolu, a ile spędzamy w gronie najbliższych. Umówionym ruchem reagowaliśmy na prezentowane przez nauczyciela symbole graficzne, a więc widząc piłkę – podskakiwaliśmy, widząc nutki – tańczyliśmy, a widząc misia – udawaliśmy, że go tulimy. Na macie do kodowania stworzyliśmy naszego pierwszego kubeczkowego robota. Zagraliśmy też w sudoku. Na koniec gromkim chórek krzyknęliśmy, że było super!

Rok szkolny 2021-2022

Kolory i domino - gr. Biedronki

Kształty kolory - gr. Biedronki


 Dodawanie i odejmowanie - działania w zakresie 1-10 - gr. Biedronki